#HataHat

 

Stiftelsen Friends har för fjärde året i rad publicerat en nätrapport med syfte att fånga upp barns och ungas röster om kränkningar och mobbning som sker på nätet. Nätet är en naturlig del av vardagen för unga – rapporten visar att varannan ung använder mobil, dator och surfplatta i genomsnitt tre till 6 timmar per dag. I rapporten uppger en av tre att hen har blivit utsatt för nätkränkningar det senaste året.

Som Sveriges ledande telekomoperatör och som huvudsponsor till Friends, vill Telia göra en markering mot kränkningar på nätet. Telia lanserar en stor kampanj med musik av Magnus Carlson, sångare i Weeping Willows, och Molly Sandén, som tillsammans gör en svensk version av Razzy Baileys "I hate hate".

"Jag hatar hat" släpptes den 15 april via Sony Music. Vi hjälpte byrån Ehrenstråhle DDB och deras kund Telia med mediebearbetningen och lanseringen av låten. Se ett urval av pressgenomslaget nedan.